tisdag 19 maj 2015

Rabarberdrömmar

Recept nr. 5! 


De finaste kakorna som jag har bakat hittintills, var nöjd med allting som berörde dessa kakorna. Utseendet framför allt de ser så söta och goda ut. 

Kakorna består av två stycken mördegskakor, som jag gjorde av smör, socker, mjöl, majsstärkelse och vaniljsocker. Rabarberkrämen är av rabarber. socker, marsánpulver och lite mjölk. Sedan va det bara att sätta ihop en kaka med lite kräm imellan och vips så har man en rabarberdröm!  

Smaken var enligt mig precis lagom balanserad men enligt Nathan va det inte sött nog, han smakade för första gången rabarber! Till och med plockade från vår egen trädgård. För att få rabarberkrämen rödaktig va jag dock tvungen att tillsätta lite karamellfärg. Enligt receptet va det ingen karamellfärg i men färgen jag hade på krämen va brun/grön och såg allt annat än aptitlig ut. 

När man kommer till att baka ut kakorna ska man rulla ut små bollar och sedan pressa till dom med en gaffel vilket skapar dom små söta skårorna som lyfter hela kakan enligt mig. Jag är ju helt förälskad i dessa! 




Om ni läst igenom detta inlägget kanske ni gissar att mitt betyg på dessa kakorna kommer vara toppberyg! Och dom var inte ens så svåra att göra. 

Betyg Julia
  • Smak: 10/10
  • Utseende: 10/10
  • Svårighetsgrad: 4/10


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar