fredag 17 april 2015

Cappuccino Cupcakes

Recept 2

 

OMG, vad goda dessa cupcakesen blev! Jag är inte ett stort fan av kaffe men i denna bakelsen är det perfekt balanserat med chokladen och sen vispgrädden ovanpå gör det bara ännu bättre. Jag fick verkligen dra igång självdisciplinen för att inte äta upp allihopa, tur att vi bara gjorde 3 stycken!



Denna Cupcake, likt förra receptet, var rätt så enkel att blanda ihop. Jag tror att det mest är i mitt huvud som jag målat upp en bild av att alla recept är så komplicerade bara för att det ser så tjusigt ut.


Med detta receptet fick jag massor med
glädje och entusiasm från Nathan!
Cappuccino
Cappuccino i MartiniGlas! 











Så där står vi i köket och letar i alla skåp efter en bra kopp att lägga cupcakesen i och alla koppar är mer som muggar, alltså alldeles för stora! Men så hittade vi ett martiniglas som faktiskt passade utmärkt. Kunde ju ha varit en iskaffe-cappuccino serverat i ett martiniglas, kanske blir en hit någon dag. Eftersom jag dock ville ha en mer traditionell känsla på cupcaken letade vi lite till och hittade en kopp som passade. 

Vad tycker ni själva såg bäst ut eller vad skulle ni ha valt...Kopp eller Martiniglas?



Betyg Julia
  • Smak: 10/10
  • Utseende: 10/10
  • Svårighetsgrad: 2/10

Betyg Nathan
  • Smak: 7/10
  • Utseende: 9/10 + 3/10
  • Svårighetsgrad: 2/10














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar