söndag 26 april 2015

Cupcakes med Karamell och Banan


Jag älskar att baka med banan, blir alltid så saftigt och det blev det denna gången också! 

Kombinationen med kola och banan va aningen för söt för min smak, även om jag älskar sötsaker. Men eftersom själva muffinsen i sig va så god och saftig så blir slutbetyget på denna ganska högt iallafall. Inte helt svår att göra men lite pilligt eftersom mina formar verkar vara väldigt små jämfört med va dom gör i receptboken.

3 receptet utav 224 stycken är klart!


I detta recept så använder man sig av muscovadosocker vilket jag redan hade hemma men när jag tog fram det så var det alldeles stenhårt! Fram till datorn och googlade "muscovadosocker som blivit hårt" och fick fram rätt så bra tips faktiskt. Att riva det med ett rivjärn funkade bra och när jag va klar la jag in resterande socker i en plastpåse med lite fuktat papper (inte på sockret utan bredvid inne i påsen) och in i kylen. Kollade idag (dagen efter) och det har dragit åt sig fukten och blivit mjukt igen, som nytt!!

När jag kommit så långt som till fyllningen så hände det mycket på få sekunder. Vispen får en slint i skålen och det hamnar grädde över vägg, golv, bänk och redskap. Dessutom hamnar skålen på en av mina fin tallrikar och den går i 5 bitar. Bara att inse att sånt händer och fortsätta vispa. Nathan tog hand om städningen! <3

Här är dessutom min nya våg som jag är jättenöjd med. Köpte den på elgiganten efter att ha letat runt ett bra tag efter en våg som inte har displayen i samma nivå som vågen.. värdelöst ju? eller är det bara jag som tycker det? Om man sätter en skål eller tallrik för att väga något så kan man inte se vad det väger för att man täcker för displayen.

Jag bestämde mig för att börja sätta betyg på cupcakesen! Som det står kommer det va i smak. utseende och hur svårt det va att göra dom. 














Betyg Julia
  • Smak: 7,5/10
  • Utseende: 6/10
  • Svårighetsgrad: 4/10

Betyg Nathan
  • Smak: 9/10
  • Utseende: 6/10






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar