torsdag 9 april 2015

Cupcakes, kakor och cheesecakes

Igår satt jag och kollade på filmen "Julie & Julia" (..igen) den handlar om en tjej som går igenom en kokbok från början till slut under ett år!

Utöver att jag älskar filmen blev jag väldigt inspirerad av att göra något liknande! Så från och med måndag ska jag börja baka ifrån receptboken "Cupcakes, kakor och cheesecakes". Att göra det under ett år är lite för kort tid eftersom det är en rätt så tjock bok med 224 recept. Men ett recept i veckan verkar rimligt! :) Gjorde precis en uträkning på att 224 veckor är cirka 4 år hehe, lång tid på mig då! Men det kanske blir flera bak i veckan. Vi får se helt enkelt! Under vissa perioder blir det alltid mer och under vissa lite mindre. Men min satsning är att göra ett recept i veckan iallafall, det får ta den tid det tar! 

Jag kommer att göra detta tillsammans med min sambo Nathan som har längtat efter att få liv i min blogg igen.
So here we go, följ vår väg igenom alla fina bakverk genom att titta inom bloggen här

1 kommentar:

  1. Haha kul grej! Jag har själv tänkt exakt samma sak efter att jag sett den filmen! Problemet är bara att jag aldrig kunnat välja 1 endaste bok att baka igenom... kul stt se hur det går för dig! ☺

    SvaraRadera