måndag 15 oktober 2012

En del av min vardag

Eftersom jag inte haft denna bloggen så länge tänkte jag lägga upp några bilder av lite saker jag gjort innan! 

Denna gjorde jag faktiskt idag av sockerpasta och den ska ligga på en
av tårtorna till min brorsons dop nu på lördag.
Testomgången av "Babykakorna", också till dopet på lördag.

Krabb-brödet jag gjorde för att imponera på
Spanjorerna under min Au-pair  tid nu i somras. 

Gjorde en två våningstårta till min mammas födelsedag med Choklad/Hallon fyllning i sockerkaksbotten
samt lemoncurd fyllning  i en chokladbotten. Dekorerad med citronläppar och salta dödskallar.
Rosorna jag gjorde till tårtan på bilden ovan. 
                                   

De omtalade kanelbullarna som alla älskar och eftertraktar,
mest Rebecca och Dennis dock! :)


Testade att göra wienerbröd  eftersom pojkvännen min låg och
sov och jag va rastlös,tur va väl det för dom blev rätt goda ändå :)

Mina första cupcakes!
Lime -och citron cupcakes, bakade jag till mitt 19års kalas.
Min julklapp till min syster och hennes familj
(mest dottern på 2 år) som jag har i Spanien.
Alla älskar Bamse.

Förra året målade jag The simpsons familjen på min kusins rum.


        Det va det, och nu är det bara en vecka kvar tills jag ska börja min praktik, spännande!



                                      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar