måndag 29 oktober 2012

Nattetid på Darins

Inatt va första dagen (natten) som praktikant på Darins. Jag började klockan 11:30 i söndagsnatt och satte mig på bussen hem vid åtta på morgonen.

Känslan när jag la mig i sängen imorse var underbar! Jag vaknade upp vid 17-tiden.. Idag har jag planerat lite bättre, det vill säga sovit hela dagen och jag ska äta innan jag drar till jobbet ikväll. Igår missade jag på den fronten och det slutade med ett blodsockerfall som nästan blev till en avsvimmning då runt tre inatt. Men lite nybakta frallor fixade det :)

Inatt fick jag väga upp rätt mängd deg till bröd och frallor, jag doppade frallor/baguetter i massa olika fröer, snurrade mandelsnurror, gjorde lite lussekatter, doppade snurror i socker och strödde pärlsocker över de stora kanelsnurror som Zekes säljer.

Nu börjar snart Halv åtta hos mig och efter det ska jag gå och lägga mig en stund innan jag åker vidare till Darins igen :)
(Jag somnade både innan halv åtta och innan inlägget hann publiseras.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar